Comunicarea verbala este primul instrument spiritual al omului în procesul socializării sale. Comunicarea a fost definita ca o formă particulară a relaţiei de schimb între două sau mai multe persoane, între două sau mai multe grupuri care are ca elemente esenţiale relaţia dintre indivizi sau dintre grupuri, schimbul, transmiterea şi receptarea de semnificaţii, modificarea voită sau nu a comportamentului celor angajaţi.
Comunicarea verbală Comunicarea verbală este un mesaj transmis prin cuvinte. Cuvintele pot fi rostite sau scrise si există: - comunicarea orală (convorbirile telefonice, prezentările formale sau discuţii informale, întâlniri, reclame radio etc) -comunicarea scrisă ( emailul şi comunicarea prin Internet, comunicatele de presă, reclama prin tipărituri, rapoartele şi notele interne, memourile etc).
Comunicare verbala si nonverbala Comunicarea este calea spre întelegere, armonie, eficienta sau, dimpotriva, poate fi sursa de conflicte atunci când procesul de comunicare autentica este alterat. Satisfacerea partiala/nesatisfacerea trebuintelor umane poate genera conflicte în evolutia carora un rol decisiv îl are procesul de comunicare. Relatiile interpersonale sunt sursa a dezvoltarii psihosociale. Tranzactiile interumane pot fi identificate prin intermediul unitatilor de comunicare (verbala si nonverbala). De asemenea, grupul de munca din organizatii reprezinta cadrul în care se formeaza o parte din identitatea fiecaruia.
Fie ca ne place sau nu sa recunoastem, estetica este un aspect la care suntem cu totii sensibili: “ambalajul” conteaza la fel de mult ca “produsul” (poate chiar mai mult)- astfel, ceea ce spui poate fi mai putin important decat modul in care spui. Atat in viata personala, cat si in cea profesionala trebuie sa acordam atentia cuvenita modului in care ne exprimam si sa reflectam asupra formei pe care o dam limbajului
In secolul in care traim comunicarea este un factor de o importanta majora in viata fiecarei persoane,care trebuie sa cunoasca regulile pentru o comunicare eficienta. Comunicarea are un rol important mai ales in lumea afacerilor.Dar nunumai comunicarea verbala trebuie sa o avem in cedere ci si comunicarea prin tinuta de zi cu zi si mimica fetei.Asa cum cum multe lucruri evolueaza rapid in acest secol asa este si cu comunicarea in general. Olaru Mihaela si Dodan Ionut
Comunicarea verbala are un rol primordial atat din punctul de vedere al secmentului de negociere pe care il ocupa cat si din punct de vedere al continutului. Comunicarea verbala permite un joc logic al intrebarilor si al raspunsurilor intr-o derulare flexibila, spontana, lucru care nu este posibil atunci cand negocierile au loc scris sau prin alte tehnici. Prin comunicarea verbala au fost realizate o serie de activitati: obtinerea si transmiterea de informatii, elaborarea unor propuneri, exprimarea unor opinii.
Comunicarea se realizeaza pe trei niveluri: 1. Logic 2. Paraverbal 3. Nonverbal Dintre acestea, nivelul logic (deci cel al cuvintelor) reprezinta doar 7% din totalul actului de comunicare; 38% are loc la nivel paraverbal (ton, volum, viteza de rostire...) si 55% la nivelul nonverbal (expresia faciala, pozitia, miscarea, imbracamintea etc.). Daca intre aceste niveluri nu sunt contradictii, comunicarea poate fi eficace. Daca insa intre niveluri exista contradictii, mesajul transmis nu va avea efectul scontat.
Dupa parerea mea ambele tipuri de comunicare prezintă avantaje şi dezavantaje – de exemplu, comunicarea orală este mai rapidă decât cea scrisă, şi permite obţinerea unui feedback instantaneu. Permite de asemeni şi corectarea instantanee a mesajului, ca şi sublinierea sau accentuarea lui prin elemente de comunicare nonverbală. Comunicările scrise cer mai mult timp pentru realizare, nu primesc un feedback instantaneu, dar pot fi analizate mai atent şi sunt mai persistente – mesajul rezistă în timp (scripta manent). Emiţătorul unui mesaj scris trebuie să fie sigur de cuvintele scrise în document – ca urmare precizia de limbaj este foarte importantă, căci greşelile dintr-un mesaj scris nu pot fi corectate prea uşor.
Comunicarea este procesul de transmitere a unui mesaj de la emiţător către receptor (destinatar), folosind un anumit cod şi prin intermediul unui canal. Codurile prin care se realizează comunicarea interumană sunt limbile naturale (toate limbile vorbite pe glob).
Tipuri de comunicare: - Comunicarea intrapersonala . Este comunicarea în si catre sine. - Comunicarea interpersonala. Este comunicarea între oameni. - Comunicarea de grup. Este comunicarea între membrii grupurilor si comunicarea dintre oamenii din grupuri cu alti oamenii. - Comunicarea de masa. Este comunicarea primita de sau folosita de un numar mare de oameni. Scopul comunicarii: - sa atentionam pe altii. - sa informam pe altii. - sa explicam ceva. - sa distram. - sa descriem. - sa convingem, etc.
Comunicarea nonverbala - mimica fetei Compotamentul nonverbal are la baza mimica, gesturile si toate miscarile corpului. Voi incerca sa explic limbajul nonverbal din punct de vedere al expresiei faciale deoarece mimica fetei ocupa un rol foarte important in relatiile interumane, constient sau inconstient. Pozitia capului este foarte sugestiva. Capul se poate afla in diverse pozitii: ridicat sau coborat, inclinat la stanga sau la dreapta, ridicat oblic la stanga sau la dreapta. Capul impins inainte ne duce cu gandul la un semn de amenintare.
Capul plecat inseamna supunere iar capul aplecat oblic inseamna perfidie. Cel care inalta capul, isi descopera gatul, zona vulnerabila, aratand astfel ca nu se teme, ca are semtimentul propriei valori. Ridicarea batosa a capului inseamna aroganta, capul lasat destins pe spate este un semn de auto predare sau o senzatie trezita de amintiri sau ascultarea muzicii preferate, deconectare de ce ii inconjoara. Capul inclinat lateral dreapta inseamna bunavointe, ascultare in opozitie cu inclinarea la stanga care denota scepticism, critica, indoiala.
Comunicarea este calea spre întelegere, armonie, eficienta sau, dimpotriva, poate fi sursa de conflicte atunci când procesul de comunicare autentica este alterat. Satisfacerea partiala/nesatisfacerea trebuintelor umane poate genera conflicte în evolutia carora un rol decisiv îl are procesul de comunicare. Relatiile interpersonale sunt sursa a dezvoltarii psihosociale. Tranzactiile interumane pot fi identificate prin intermediul unitatilor de comunicare (verbala si nonverbala). De asemenea, grupul de munca din organizatii reprezinta cadrul în care se formeaza o parte din identitatea fiecaruia. Comunicarea în grupul de munca poate fi cauza/efectul performantelor înalte sau scazute în activitate. Ce se întelege prin comunicare: - o provocare constanta pentru psihologia sociala; - o activitate; - satisfacerea nevoile personale; - legatura între oameni, etc.
Comunicarea verbala este folosita in viata de zi cu zi dar si in relatiile interumane din cadrul unei organizatii. Comunicarea verbala trebuie tratata ca o parte integrata a responsabilitatii fiecarei persoane fata de cei din jur.
Comunicarea in viata unui om este foarte importanta deoarece trebuie sa inveti sa te adaptezi la orice situatie pe care o intalnesti in viata de zi cu zi.De cand rostim primele cuvinte incepem sa ne formam un vocabular iar pe cat inaintam in varsta ne acumulam un bagaj de cunostinte si informatii pe care trebuie sa le utilizam in situatiile cu care ne putem confrunta.
Prin comunicare oamenii interactioneaza intre ei.Fara comunicare nu cred ca am putea trai deoarece nu ne putem intelege.Comunicarea poate fi de mai multe feluri: -comunicare verbala:este realizata in viata de zi cu zi prezentata in forma orala sau scrisa -comunicarea nonverbala:Limbajul nonverbal este alcatuit din trei componente: mimica, privirea si gestica. Mimica se refera la toate fenomenele pe care le putem observa pe fata unui om:miscarile capului, contactul vizual, directia privirii, zambetul etc. -comunicarea paraverbala:este constituita de elementele paraverbale: volum, ton, ritm, accent, pauze si dictie.
Comunicarea reprezinta un sistem de transmitere a unor mesaje care pot fi procese mentare (confuzii, ganduri, decizii, interioare) sau expresii fizice (sunete si gesturi). Ea constituie o necesitate si o activitate sociala. Cauza care a dus la aparitia comunicarii a fost necesitatea de a comunica intre oameni ca persoane sau grupuri sociale, cand se aflau la departare unii de altii. Cauza care a determinat apoi dezvoltarea comunicarii a fost necesitatea de a comunica intre oameni si organizatiile lor, in conditiile dezvoltarii relatiilor sociale. Formele de comunicare apar si se dezvolta odata cu mijlocul principal de comunicare intre oameni, care este limba sau limbajul, in care doua forme de intrebuintare: orala si scrisa.
Comunicare verbala si nonverbala Comunicarea este calea spre întelegere, armonie, eficienta sau, dimpotriva, poate fi sursa de conflicte atunci când procesul de comunicare autentica este alterat. Satisfacerea partiala/nesatisfacerea trebuintelor umane poate genera conflicte în evolutia carora un rol decisiv îl are procesul de comunicare. Ce se întelege prin comunicare: - o provocare constanta pentru psihologia sociala; - o activitate; - satisfacerea nevoile personale; - legatura între oameni, etc. Comunicarea se realizeaza pe trei niveluri: 1. Logic 2. Paraverbal 3. Nonverbal Dintre acestea, nivelul logic (deci cel al cuvintelor) reprezinta doar 7% din totalul actului de comunicare; 38% are loc la nivel paraverbal (ton, volum, viteza de rostire...) si 55% la nivelul nonverbal (expresia faciala, pozitia, miscarea, imbracamintea etc.). Daca intre aceste niveluri nu sunt contradictii, comunicarea poate fi eficace. Daca insa intre niveluri exista contradictii, mesajul transmis nu va avea efectul scontat. Tipuri de comunicare: - Comunicarea intrapersonala . Este comunicarea în si catre sine. - Comunicarea interpersonala. Este comunicarea între oameni. - Comunicarea de grup. Este comunicarea între membrii grupurilor si comunicarea dintre oamenii din grupuri cu alti oamenii. - Comunicarea de masa. Este comunicarea primita de sau folosita de un numar mare de oameni. Scopul comunicarii: - sa atentionam pe altii. - sa informam pe altii. - sa explicam ceva. - sa distram. - sa descriem. - sa convingem, etc. Pentru a descrie numeroasele întelesuri ale comunicarii pe care o folosim si o traim zilnic, folosim urmatorii trei termeni: a. Forma comunicarii Este un mod al comunicarii asa cum sunt vorbirea, scrierea sau desenul. Aceste forme sunt distincte si separate una de alta asa de mult, încât au sistemul lor propriu pentru transmiterea mesajelor. Astfel, când semnele sunt facute pe foaia de hârtie potrivit anumitor reguli (cum sunt cele ale gramaticii si ortografiei), atunci noi cream cuvinte si "forma" scrierii.
Graiul articulat si intelesurile transmise cu ajutorul cuvinetelor se numeste comunicare verbala si este cea mai folosita si uzuala comunicare.Comunicarea paraverbala se refera la intelesurile dincolo de cuvinte ,intregul bagaj de stimuli si semnale transmise prin tonul,volumul si ritmul vocii.Comunicarea nonverbala reperezinta totalitatea intelesurilor transmise prin fizionomie,postura ,mimica,gestica ,privire etc
Comunicarea este cea mai importanta sursa de a te intelege cu persoanele din jur, fie ca este verbala, nonverbala sau paraverbala. Orice tip de comunicare are o importanta deosebita. Comunicarea verbala ne ajuta sa transmitem un mesaj prin cuvinte, propozitii, fraze, ceea ce ne usureaza modul de intelegere al acestuia. Comunicarea nonverbala se refera la mimica, gesturi, si toate miscarile pe care omul le executa, avand un rol important, asa cum o are si comunicarea paraverbala(intonatie, totanilate, etc) de a exprima o stare, o reactie, o indispozitie etc.
"Dacă vrei să auzi lucruri frumoase despre tine, învaţă a spune lucruri frumoase; când vei învăţa aceasta, caută să săvârşeşti fapte frumoase, şi astfel rostul lor va fi că vei auzi lucruri frumoase."
Comunicarea nonverbala: Cand ceea ce spuneti nu este in concordanta cu ceea ce faceti, interlocutorul va crede ceea ce vede, adica semnalele nonverbale ale corpului dumneavoastra.
Limbajul nonverbal (body language) este alcatuit din trei componente: mimica, privirea si gestica. Mimica se refera la toate fenomenele pe care le putem observa pe fata unui om : miscarile capului, contactul vizual, directia privirii, zambetul.
In privinta privirii, pentru a construi o relatie de comunicare trebuie sa pastram contactul vizual cam 60% - 70% din timp. Gestica se refera la limbajul mainilor in termeni de viteza a miscarii, grad de tensiune, pozitii, zone de miscare, mod de tinere a degetelor, distanta dintre maini si corp.
Comunicarea verbala este primul instrument spiritual al omului în procesul socializării sale. Comunicarea a fost definita ca o formă particulară a relaţiei de schimb între două sau mai multe persoane, între două sau mai multe grupuri care are ca elemente esenţiale relaţia dintre indivizi sau dintre grupuri, schimbul, transmiterea şi receptarea de semnificaţii, modificarea voită sau nu a comportamentului celor angajaţi.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereComunicarea verbală
RăspundețiȘtergereComunicarea verbală este un mesaj transmis prin cuvinte.
Cuvintele pot fi rostite sau scrise si există:
- comunicarea orală (convorbirile telefonice, prezentările formale sau discuţii informale, întâlniri, reclame radio etc)
-comunicarea scrisă ( emailul şi comunicarea prin Internet, comunicatele de presă, reclama prin tipărituri, rapoartele şi notele interne, memourile etc).
Comunicare verbala si nonverbala
RăspundețiȘtergereComunicarea este calea spre întelegere, armonie, eficienta sau, dimpotriva, poate fi sursa de conflicte atunci când procesul de comunicare autentica este alterat. Satisfacerea partiala/nesatisfacerea trebuintelor umane poate genera conflicte în evolutia carora un rol decisiv îl are procesul de comunicare.
Relatiile interpersonale sunt sursa a dezvoltarii psihosociale. Tranzactiile interumane pot fi identificate prin intermediul unitatilor de comunicare (verbala si nonverbala). De asemenea, grupul de munca din organizatii reprezinta cadrul în care se formeaza o parte din identitatea fiecaruia.
Fie ca ne place sau nu sa recunoastem, estetica este un aspect la care suntem cu totii sensibili: “ambalajul” conteaza la fel de mult ca “produsul” (poate chiar mai mult)- astfel, ceea ce spui poate fi mai putin important decat modul in care spui. Atat in viata personala, cat si in cea profesionala trebuie sa acordam atentia cuvenita modului in care ne exprimam si sa reflectam asupra formei pe care o dam limbajului
RăspundețiȘtergereIn secolul in care traim comunicarea este un factor de o importanta majora in viata fiecarei persoane,care trebuie sa cunoasca regulile pentru o comunicare eficienta. Comunicarea are un rol important mai ales in lumea afacerilor.Dar nunumai comunicarea verbala trebuie sa o avem in cedere ci si comunicarea prin tinuta de zi cu zi si mimica fetei.Asa cum cum multe lucruri evolueaza rapid in acest secol asa este si cu comunicarea in general.
RăspundețiȘtergereOlaru Mihaela si Dodan Ionut
Comunicarea verbala are un rol primordial atat din punctul de vedere al secmentului de negociere pe care il ocupa cat si din punct de vedere al continutului. Comunicarea verbala permite un joc logic al intrebarilor si al raspunsurilor intr-o derulare flexibila, spontana, lucru care nu este posibil atunci cand negocierile au loc scris sau prin alte tehnici. Prin comunicarea verbala au fost realizate o serie de activitati: obtinerea si transmiterea de informatii, elaborarea unor propuneri, exprimarea unor opinii.
RăspundețiȘtergereComunicarea se realizeaza pe trei niveluri:
RăspundețiȘtergere1. Logic
2. Paraverbal
3. Nonverbal
Dintre acestea, nivelul logic (deci cel al cuvintelor) reprezinta doar 7% din totalul actului de comunicare; 38% are loc la nivel paraverbal (ton, volum, viteza de rostire...) si 55% la nivelul nonverbal (expresia faciala, pozitia, miscarea, imbracamintea etc.).
Daca intre aceste niveluri nu sunt contradictii, comunicarea poate fi eficace.
Daca insa intre niveluri exista contradictii, mesajul transmis nu va avea efectul scontat.
Dupa parerea mea ambele tipuri de comunicare prezintă avantaje şi dezavantaje – de exemplu, comunicarea orală este mai rapidă decât cea scrisă, şi permite obţinerea unui feedback instantaneu. Permite de asemeni şi corectarea instantanee a mesajului, ca şi sublinierea sau accentuarea lui prin elemente de comunicare nonverbală.
RăspundețiȘtergereComunicările scrise cer mai mult timp pentru realizare, nu primesc un feedback instantaneu, dar pot fi analizate mai atent şi sunt mai persistente – mesajul rezistă în timp (scripta manent). Emiţătorul unui mesaj scris trebuie să fie sigur de cuvintele scrise în document – ca urmare precizia de limbaj este foarte importantă, căci greşelile dintr-un mesaj scris nu pot fi corectate prea uşor.
Comunicarea este procesul de transmitere a unui mesaj de la emiţător către receptor (destinatar), folosind un anumit cod şi prin intermediul unui canal. Codurile prin care se realizează comunicarea interumană sunt limbile naturale (toate limbile vorbite pe glob).
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereTipuri de comunicare:
RăspundețiȘtergere- Comunicarea intrapersonala . Este comunicarea în si catre sine.
- Comunicarea interpersonala. Este comunicarea între oameni.
- Comunicarea de grup. Este comunicarea între membrii grupurilor si comunicarea dintre oamenii din grupuri cu alti oamenii.
- Comunicarea de masa. Este comunicarea primita de sau folosita de un numar mare de oameni.
Scopul comunicarii:
- sa atentionam pe altii.
- sa informam pe altii.
- sa explicam ceva.
- sa distram.
- sa descriem.
- sa convingem, etc.
Comunicarea nonverbala - mimica fetei
RăspundețiȘtergereCompotamentul nonverbal are la baza mimica, gesturile si toate miscarile corpului. Voi incerca sa explic limbajul nonverbal din punct de vedere al expresiei faciale deoarece mimica fetei ocupa un rol foarte important in relatiile interumane, constient sau inconstient.
Pozitia capului este foarte sugestiva. Capul se poate afla in diverse pozitii: ridicat sau coborat, inclinat la stanga sau la dreapta, ridicat oblic la stanga sau la dreapta. Capul impins inainte ne duce cu gandul la un semn de amenintare.
Capul plecat inseamna supunere iar capul aplecat oblic inseamna perfidie. Cel care inalta capul, isi descopera gatul, zona vulnerabila, aratand astfel ca nu se teme, ca are semtimentul propriei valori. Ridicarea batosa a capului inseamna aroganta, capul lasat destins pe spate este un semn de auto predare sau o senzatie trezita de amintiri sau ascultarea muzicii preferate, deconectare de ce ii inconjoara. Capul inclinat lateral dreapta inseamna bunavointe, ascultare in opozitie cu inclinarea la stanga care denota scepticism, critica, indoiala.
Comunicarea este calea spre întelegere, armonie, eficienta sau, dimpotriva, poate fi sursa de conflicte atunci când procesul de comunicare autentica este alterat. Satisfacerea partiala/nesatisfacerea trebuintelor umane poate genera conflicte în evolutia carora un rol decisiv îl are procesul de comunicare.
RăspundețiȘtergereRelatiile interpersonale sunt sursa a dezvoltarii psihosociale. Tranzactiile interumane pot fi identificate prin intermediul unitatilor de comunicare (verbala si nonverbala). De asemenea, grupul de munca din organizatii reprezinta cadrul în care se formeaza o parte din identitatea fiecaruia. Comunicarea în grupul de munca poate fi cauza/efectul performantelor înalte sau scazute în activitate.
Ce se întelege prin comunicare:
- o provocare constanta pentru psihologia sociala;
- o activitate;
- satisfacerea nevoile personale;
- legatura între oameni, etc.
Comunicarea verbala este folosita in viata de zi cu zi dar si in relatiile interumane din cadrul unei organizatii.
RăspundețiȘtergereComunicarea verbala trebuie tratata ca o parte integrata a responsabilitatii fiecarei persoane fata de cei din jur.
Comunicarea in viata unui om este foarte importanta deoarece trebuie sa inveti sa te adaptezi la orice situatie pe care o intalnesti in viata de zi cu zi.De cand rostim primele cuvinte incepem sa ne formam un vocabular iar pe cat inaintam in varsta ne acumulam un bagaj de cunostinte si informatii pe care trebuie sa le utilizam in situatiile cu care ne putem confrunta.
RăspundețiȘtergerePrin comunicare oamenii interactioneaza intre ei.Fara comunicare nu cred ca am putea trai deoarece nu ne putem intelege.Comunicarea poate fi de mai multe feluri:
RăspundețiȘtergere-comunicare verbala:este realizata in viata de zi cu zi prezentata in forma orala sau scrisa
-comunicarea nonverbala:Limbajul nonverbal este alcatuit din trei componente: mimica, privirea si gestica.
Mimica se refera la toate fenomenele pe care le putem observa pe fata unui om:miscarile capului, contactul vizual, directia privirii, zambetul etc.
-comunicarea paraverbala:este constituita de elementele paraverbale: volum, ton, ritm, accent, pauze si dictie.
Comunicarea reprezinta un sistem de transmitere a unor mesaje care pot fi procese mentare (confuzii, ganduri, decizii, interioare) sau expresii fizice (sunete si gesturi). Ea constituie o necesitate si o activitate sociala. Cauza care a dus la aparitia comunicarii a fost necesitatea de a comunica intre oameni ca persoane sau grupuri sociale, cand se aflau la departare unii de altii. Cauza care a determinat apoi dezvoltarea comunicarii a fost necesitatea de a comunica intre oameni si organizatiile lor, in conditiile dezvoltarii relatiilor sociale. Formele de comunicare apar si se dezvolta odata cu mijlocul principal de comunicare intre oameni, care este limba sau limbajul, in care doua forme de intrebuintare: orala si scrisa.
RăspundețiȘtergereComunicare verbala si nonverbala
RăspundețiȘtergereComunicarea este calea spre întelegere, armonie, eficienta sau, dimpotriva, poate fi sursa de conflicte atunci când procesul de comunicare autentica este alterat. Satisfacerea partiala/nesatisfacerea trebuintelor umane poate genera conflicte în evolutia carora un rol decisiv îl are procesul de comunicare.
Ce se întelege prin comunicare:
- o provocare constanta pentru psihologia sociala;
- o activitate;
- satisfacerea nevoile personale;
- legatura între oameni, etc.
Comunicarea se realizeaza pe trei niveluri:
1. Logic
2. Paraverbal
3. Nonverbal
Dintre acestea, nivelul logic (deci cel al cuvintelor) reprezinta doar 7% din totalul actului de comunicare; 38% are loc la nivel paraverbal (ton, volum, viteza de rostire...) si 55% la nivelul nonverbal (expresia faciala, pozitia, miscarea, imbracamintea etc.).
Daca intre aceste niveluri nu sunt contradictii, comunicarea poate fi eficace.
Daca insa intre niveluri exista contradictii, mesajul transmis nu va avea efectul scontat.
Tipuri de comunicare:
- Comunicarea intrapersonala . Este comunicarea în si catre sine.
- Comunicarea interpersonala. Este comunicarea între oameni.
- Comunicarea de grup. Este comunicarea între membrii grupurilor si comunicarea dintre oamenii din grupuri cu alti oamenii.
- Comunicarea de masa. Este comunicarea primita de sau folosita de un numar mare de oameni.
Scopul comunicarii:
- sa atentionam pe altii.
- sa informam pe altii.
- sa explicam ceva.
- sa distram.
- sa descriem.
- sa convingem, etc.
Pentru a descrie numeroasele întelesuri ale comunicarii pe care o folosim si o traim zilnic, folosim urmatorii trei termeni:
a. Forma comunicarii
Este un mod al comunicarii asa cum sunt vorbirea, scrierea sau desenul.
Aceste forme sunt distincte si separate una de alta asa de mult, încât au sistemul lor propriu pentru transmiterea mesajelor. Astfel, când semnele sunt facute pe foaia de hârtie potrivit anumitor reguli (cum sunt cele ale gramaticii si ortografiei), atunci noi cream cuvinte si "forma" scrierii.
Graiul articulat si intelesurile transmise cu ajutorul cuvinetelor se numeste comunicare verbala si este cea mai folosita si uzuala comunicare.Comunicarea paraverbala se refera la intelesurile dincolo de cuvinte ,intregul bagaj de stimuli si semnale transmise prin tonul,volumul si ritmul vocii.Comunicarea nonverbala reperezinta totalitatea intelesurilor transmise prin fizionomie,postura ,mimica,gestica ,privire etc
RăspundețiȘtergereComunicarea este cea mai importanta sursa de a te intelege cu persoanele din jur, fie ca este verbala, nonverbala sau paraverbala. Orice tip de comunicare are o importanta deosebita. Comunicarea verbala ne ajuta sa transmitem un mesaj prin cuvinte, propozitii, fraze, ceea ce ne usureaza modul de intelegere al acestuia. Comunicarea nonverbala se refera la mimica, gesturi, si toate miscarile pe care omul le executa, avand un rol important, asa cum o are si comunicarea paraverbala(intonatie, totanilate, etc) de a exprima o stare, o reactie, o indispozitie etc.
RăspundețiȘtergere"Dacă vrei să auzi lucruri frumoase despre tine, învaţă a spune lucruri frumoase; când vei învăţa aceasta, caută să săvârşeşti fapte frumoase, şi astfel rostul lor va fi că vei auzi lucruri frumoase."
RăspundețiȘtergereComunicarea nonverbala: Cand ceea ce spuneti nu este in concordanta cu ceea ce faceti, interlocutorul va crede ceea ce vede, adica semnalele nonverbale ale corpului dumneavoastra.
RăspundețiȘtergereLimbajul nonverbal (body language) este alcatuit din trei componente: mimica, privirea si gestica.
Mimica se refera la toate fenomenele pe care le putem observa pe fata unui om : miscarile capului, contactul vizual, directia privirii, zambetul.
In privinta privirii, pentru a construi o relatie de comunicare trebuie sa pastram contactul vizual cam 60% - 70% din timp.
Gestica se refera la limbajul mainilor in termeni de viteza a miscarii, grad de tensiune, pozitii, zone de miscare, mod de tinere a degetelor, distanta dintre maini si corp.