(publicat 25.09.2013)
Art.41. În cadrul unităţii şcolare dirigintele are urmatorele atribuţii:
(1) Coordonează activitatea Consiliului clasei;
(2) În funcţie de propunerile elevilor numeşte liderul clasei împreună cu care organizează colectivul, repartizează sarcinile şi controlează îndeplinirea lor;
(3) În primele 15 zile ale fiecarui an şcolar vor fi completate, actualizate şi avizate toate carnetele de note ale elevilor.
(4) Construieşte un climat stabil în cadrul clasei, asigură coeziunea colectivului, negociază conflictele şi înlătură cauzele acestora;
(5) Colaboreaza cu directorii, profesorii clasei şi părinţii pentru realizarea finalităţilor educaţionale asumate;
(6) Pentru asigurarea integrităţii şi funcţionalităţii bunurilor şcolii, fiecare diriginte preia de la administrator, pe bază de proces verbal sala de clasa repartizată; răspunde de păstrarea şi modernizarea ei;
(8) Organizează împreună cu consilierul şcolar, activităţi de consiliere şi orientare şcolară şi profesională;
(9) Prezintă elevilor din clasele terminale prevederile Regulamentelor de organizare şi desfăşurare a examenelor de finalizare a studiilor şi de admitere în nivele superioare de învăţământ;
(10) Urmăreşte frecvenţa elevilor, cerceteaza cauzele absenţelor acestora şi informează familia elevului, daca este cazul;
(11) Motivează absenţele elevilor pe baza documentelor justificative confirmate de parinti/tutore legal: adeverinţa medicală eliberată de medicul cabinetului şcolar sau de medicul familiei respective, de o unitate spitalicească sau sanatoriu dacă a fost internat sau a unei cereri întocmită de unul din parinţi (tutore legal) şi avizată în prealabil de conducerea şcolii.
Motivarea absenţelor se realizează efectiv în maximum 7 zile de la reîntoarcerea la cursuri. Documentele prezentate mai târziu de acest termen îşi pierd valabilitatea.
(12) Este interzisă strângerea de bani de la elevi şi păstrarea lor de către diriginte. La nivelul fiecarei clase se va stabili un părinte, responsabil financiar care se ocupă de gestionarea temporara a unor eventuale fonduri băneşti.
(13) Analizează periodic situaţia la învăţătură a elevilor şi monitorizează îndeplinirea îndatoririlor şcolare ale acestora;
(14) Întocmeşte programe pentru activităţi extraşcolare şi sprijină organizarea şi desfăşurarea lor; susţine elevii în activitatea şcolară, încurajează performanţa şi competiţia individuală şi colectivă;
(15) Propune în scris elevii cu rezultate deosebite (în ordinea performantelor obtinute si în functie de criteriile stabilite) pentru implicarea în proiecte din cadrul programelor europene;
(16) Organizeaza sedinte cu parintii, alte întâlniri si discutii din initiativa sau la cererea acestora ( individual, în grup sau în plen);
(17) Propune prin referat scris, conducerii şcolii şi Consiliului Profesoral, sancţionarea disciplinară a elevilor pentru absenţe nemotivate sau alte abateri dupa analizarea situatiei in Consiliul clasei;
(18) Propune comisiei pentru burse şi sprijin social (prin referat scris), acordarea de burse şi ajutoare sociale elevilor care pot beneficia de aceste drepturi, conform legii;
(19) Înaintează Consiliului de Administraţie propuneri pentru premierea elevilor cu rezultate deosebite în activitate (participarea la olimpiade, concursuri şcolare pentru diferite discipline, prestaţii artistice , sportive, ştiinţifice etc. );
(20) Propune spre aprobare directorului organizarea în şcoală şi în afară ei, a unor activităţi culturale, sportive, ştiinţifice, manifestări civice, etc. de către colectivul pe care îl coordonează; participă alături de elevi la realizarea acestora;
(21) Completează catalogul clasei şi răspunde de exactitatea, corectitudinea şi conformitatea înscrisurilor efectuate;
(22) Informează în scris familiile elevilor cu situaţie şcolară neîncheiată a celor corigenţi şi repetenţi;
(23)Felicită în scris familiile elevilor cu rezultate deosebite şi înmânează diplome, premii şi distincţii;
(24)Stabileşte împreună cu Consiliul clasei, nota la purtare a fiecarui elev şi prezintă în scris Consiliului Profesoral propunerile de notare mai mici de 7,00, pentru elevii cu abateri grave sau repetate;
(25)Calculează mediile generale semestriale şi anuale ale elevilor şi le consemnează în catalog şi în carnetul de note;
(27) Completează situaţiile statistice de sfârşit de semestru şi de an şcolar, realizează ierarhizarea elevilor în funcţie de media generală şi le depune, la termenul stabilit pentru încheierea situaţiei şcolare, la compartimentul secretariat;
(28) Colaborează cu părinţii, cu personalul didactic auxiliar, nedidactic, cu cabinetul medical şi de consiliere psihopedagogică pentru monitorizarea elevilor cu probleme;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu