Mapa dirigintelui


MAPA DIRIGINTELUI
(publicat 25.09.2013)
1.         Structura anului şcolar ORDIN privind structura anului şcolar 2013 – 2014 
2.         Tabel nominal cu elevii clasei şi responsabilitățile acestora (date de contact‐ tel., email)
3.         Tabel nominal cu profesorii care predau la clasă (date de contact‐ tel., mail)
4.         Tabel‐ componența Consiliului clasei
5.         Tabel‐ componența nominală a Comitetului/Asociației de părinți de la clasă (date de contact, statutul juridic al asociației)
6.         Fişa postului profesorului diriginte‐ individualizată (parafată, semnată de director, cu număr de înregistrare)
7.         Planificarea disciplinei consiliere şi orientare‐ grafic individualizat, semnat
8.         Extras din Programa MECTS de Consiliere şi orientare‐ pentru nivelul specific (cu precizarea sursei‐ www.edu.ro)
9.         Regulamentul de ordine internă (adaptat la specificul clasei de elevi, elaborat şi în funcție de sugestiile, recomandările acestora)‐ afişat în clasă, la loc vizibil
10.      Tematica orelor de consiliere (temă, modul vizat, perioadă de derulare, observații)‐ în funcție de Programa MECTS
11.      Tabel cu proiectele educative extraşcolare inițiate/desfăşurate de/la clasă (titlu, perioada de desfăşurare, inițiator, responsabil/coordonator cu date de contact, parteneri, observații)
12.      Caiet de procese verbale‐ în urma şedințelor cu elevii (de stabilire a sarcinilor, responsabilităților în cadrul colectivului clasei etc.) şi a şedințelor cu părinții. (Notă: Procesele verbale vor fi semnate de fiecare participant la şedință, în momentul încheierii şedinței respective). Caietul va avea filele numerotate la începutul anului şcolar.
13.      Informații (statistice) privind absențele elevilor cu observațiile de rigoare (mai ales în cazul celor în număr mare care sunt şi motivate/nemotivate)
14.      Informații privind situația la învățătură a elevilor (nume, observații, recomandări)
15.      Date despre elevii problemă (nume, adresă, telefon părinți, mod de manifestare (ex. absențe, agresivitate etc.), măsuri propuse şi finalizate, alte observații)
16.      Situația elevilor cu rezultate deosebite la învățătură, implicare în activități extraşcolare etc. (nume, performanțe notabile, activități sau concursuri la care au participat, date de contact, alte observații)
17.      Fişele individuale ale elevilor‐ completate în colaborare cu psihologul şcolar (eventual pe un format care să includă propunerile acestuia)
18.      Proiecte de activitate didactică însoțite de fişe de lucru
19.      Situația burselor sociale sau de merit (nume, tipul de bursă, perioada acordării, alte observații)
20.      Lista medicilor de familie ai elevilor‐ opțional (nume, date de contact)
21.      Fişa de asistență la ora de consiliere şi orientare (model)
22.      Exemple de bună practică la clasă
23.      Comunicări ale inspectorului de specialitate
24.      Alte documente utile, de sprijin

Recomandări: